Δευτέρα 14 Δεκεμβρίου 2009

Πρόγραμμα σπουδών

Με αφορμή την αυριανή συζήτηση που θα διεξαχθεί από το Σύλλογο Φοιτητών Πολιτικών Μηχανικών θα ήθελα να εκθέσω κάποιες δικές μου προτάσεις για τροποποιήσεις που θα μπορούσαν να γίνουν.
  • Η διδασκαλία των Μαθηματικών (λογισμός, γραμμική άλγεβρα και αναλυτική γεωμετρία (Ι), λογισμός συναρτήσεων πολλών μεταβλητών (ΙΙ), διαφορικές εξισώσεις (ΙΙΙ)) καθώς και της Αριθμητικής Ανάλυσης να συγχωνευθούν, προσθέτοντας ένα ακόμα μάθημα (Μαθηματικά ΙV) το οποίο θα πραγματεύεται τη λύση μερικών διαφορικών εξισώσεων με αναλυτικές και αριθμητικές μεθόδους -πεπερασμένα στοιχεία, πεπερασμένες διαφορές. Αυτό έχει σα σκοπό την απόκτηση ενός υπόβαθρου από τους φοιτητές ώστε να μπορούν να συντάσσουν και να χρησιμοποιούν λογισμικό σε εδαφομηχανικές, στατικές, υπόγεια νερά, λιμενικά έργα και άλλα μαθήματα που χρησιμοποιούν αριθμητικές μεθόδους επίλυσης διαφορικών εξισώσεων.
  • Εκτενέστερη χρήση Η/Υ στα μαθήματα. Θεωρώ αναγκαία τη δημιουργία μίας τράπεζας αλγορίθμων σε Fortran καθώς και άλλες γλώσσες όπως επίσης και λογιστικά φύλλα προς χρήση και υποβοήθηση του φοιτητή (αποφυγή εκτενών επαναληπτικών διαδικασιών σε υπολογισμούς beton, μεταλλικών κατασκευών)
  • Θεωρώ απαραίτητη τη διαδικασία εξυγίανσης της διδασκαλίας της Μηχανικής Ρευστών, Οικοδομικής Ι (ώστε να συμπληρώσει και να ελαφρύνει την εκτενή ύλη της οικοδομικής ΙΙ).
  • Πρέπει να γίνει μία αναδιάταξη των μαθημάτων του πρώτου έτους τέτοια ώστε οι νεοεισαχθέντες να έχουν τη δυνατότητα να αξιολογήσουν ουσιαστικά την επιλογή τους. Προτείνω την εισαγωγή ενός μαθήματος "ευρεσιτεχνίας" ή "χειροτεχνίας".
  • Ταχύτερος διαχωρισμός σε τομείς. Προτείνω ορισμένα μαθήματα που αφορούν στο αντικείμενο κάθε τομέα να γίνονται ως μαθήματα επιλογής, πριν την ώρα επιλογής του τομέα. Αυτό θα βοηθήσει τους φοιτητές να εξοικειωθούν με το αντικείμενο του τομέα που πρόκειται να επιλέξουν. Μπορεί το μάθημα να διαχωριστεί σε 4 διδακτικές ενότητες οπου καθεμία θα αντιστοιχεί στον κάθε τομέα και καθεμία θα περιλαμβάνει μία μικρή εργασία. Τονίζω ότι αυτό το επικουρικό μάθημα θα γίνεται χωρίς ιδιαίτερο διδακτικό σκοπό, οπότε οφείλουν οι καθηγητές να μην εντατικοποιήσουν την ύλη.
  • Εναλλακτικά, 2 κενές θέσεις μαθημάτων (σε έκταση 2 εξαμήνων) μπορούν να φιλοξενούν από δύο μαθήματα (διδασκαλία ίδιες ώρες)-(4 μαθήματα, 1 για κάθε τομέα) με διαχωρισμό των φοιτητών αλφαβητικά ή με το ΑΕΜ για τη σειρά που θα παρακολουθηθούν.
  • Κατάργηση της υπερβολικής και αλόγιστης θεωρίας ορισμένων μαθημάτων (Φωτογραμμετρία, Περιφερειακή ανάπτυξη). Αντικατάσταση της θεωρίας με κάποιο θέμα (αποτύπωση κάποιας περιοχής με φωτογραμμετρικές μεθόδους, μία μικρή έκθεση επάνω σε αρχιτεκτονική και πολεοδομική ανάπτυξη περιοχών.

ο σύνδεσμος που ακολουθεί είναι προς το forum του ανεπίσημου site της σχολής, στο συγκεκριμένο ζήτημα:
http://www.e-civil.gr/index.php?option=com_wrapper&view=wrapper&Itemid=106&f=63&t=614&p=4979

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου